امروز: چهارشنبه 25 مهر 1397 برابر با 17 اکتبر 2018

تحصیل ۶۶۷ هزار نوآموز در ۳۵ هزار مدرسه

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش خبر داد:
تحصیل ۶۶۷ هزار نوآموز در ۳۵ هزار مدرسه

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل ۶۶۷ هزار نوآموز در مدارس کشور، گفت: استخدام مربیان پیش‌‌دبستانی در حوزه کاری ما نیست.
به گزارش خبرنگار؛ رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت استخدام مربیان پیش‌دبستانی چگونه است، اظهارداشت: معاونت‌های آموزشی فقط مجری هستند؛ استخدام مربیان پیش‌دبستانی در حوزه کاری ما نیست.


وی افزود: معاونت‌ها در حوزه برنامه آموزشی، سیاست‌گذار هستند و جذب نیرو، حوزه‌های خاص خودش را دارد؛ نیروهای رسمی، غیر رسمی، مدارس غیر دولتی، مدارس دولتی و مدارس پیش‌دبستانی ضمیمه دولتی در این حوزه برای ما دارای اهمیت است.
فضلی با بیان اینکه در نظر داریم تا این نیروها را تعیین سطح و بانک اطلاعاتی از آنها تهیه کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون 35 هزار و 500 مربی در همین تعداد کلاس درس کشور مشغول تدریس پیش‌دبستانی هستند.
وی با بیان اینکه آموزش پیش‌دبستانی دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است، تصریح کرد: جایگاه کنونی پیش‌دبستانی در برنامه‌های ملی و بین‌المللی قابل اهمیت است که این موضوع حاصل یافته‌های علمی دنیا است.
مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش افزود: این یافته‌ها مورد حمایت فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین یافته‌های علمی دنیا قرار دارد.
وی ادامه داد: دوره پیش‌دبستانی براساس اسناد بالادستی و بند دوم سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دارای جایگاه با اهمیتی است که این نهاد را تولیدکننده سرمایه اجتماعی و به عنوان نهادی حاکمیتی می‌شناسد.
فضلی با بیان اینکه در تلاش هستیم سیاستهای مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم، گفت: در سند تحول بنیادین، سن آموزش رسمی 5 سال است و در سند برنامه درسی ملی، دوره پیش‌دبستانی دو ساله و به صورت رسمی غیراجباری است.
وی با اشاره به اینکه دفتر آموزش پیش‌دبستانی بهمن‌ماه سال گذشته به معاونت آموزش ابتدایی بازگشت، اظهار کرد: در یکسال اخیر 3 محور برنامه را اجرایی می‌کنیم که نخست مدیریت یکپارچه آموزش پیش‌دبستانی در کشور، دومین مورد توسعه کمی دوره پیش‌دبستانی با تاکید بر نقاط محروم و لازم‌التوجه است و سومین موضوع توسعه کیفی دوره پیش‌دبستانی است.
وی افزود: یافته‌های علمی نشان می‌دهد دوره پیش‌دبستانی سرمایه‌گذاری پربازده و کم ریسکی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره پیش‌دبستانی از چالش‌ها عبور و گلوگاه را احصاء کردیم، عنوان کرد: در دنیا گلوگاه‌ها بسیار مهم هستند و نظام برنامه‌ریزی اهمیت دارد و در نهایت با انجام این فعالیت‌ها برنامه راهبردی پیش‌دبستانی طراحی و نقشه مفهومی استقرار دوره پیش‌دبستانی ترسیم شد.

اضافه کردن نظر


حالت های رنگی